ارزشیابی ارزش افزوده تلاش می کند رشد دانش آموزان را با گذشت زمان اندازه گیری کند ، از زمان ورود دانش آموز به یک برنامه تا زمان فارغ التحصیلی دانش آموز.
متداول ترین روش پیش و پس آزمون است ، اگرچه سایر شواهد قابل تصور هستند.
مزایای:
ارزیابی دانش آموزان هنگام ورود به یک برنامه می تواند معیار محکمی را ایجاد کند که در آن می تواند رشد یا ارزش افزوده را اندازه گیری کند.
پیش آزمون به ویژه برای اندازه گیری دانش دانش آموزان ، یا یادگیری شناختی و مهارت ها مفید است ، هرچند که برای اندازه گیری مقادیر کمی کمتر است.
آزمونهای قبل و بعد از آزمون ممکن است با دانش آموزان سنتی چهار ساله کارآیی بیشتری داشته باشد تا این که وضعیت رایج تری که اکنون دانش آموزان وارد می شوند ، متوقف می شوند ، منتقل می شوند ، برگردند و شش سال یا بیشتر برای فارغ التحصیل شدن طول بکشد.
تست های قبل و بعد از تست را می توان به راحتی به دست آورد.
آزمونهای قبل و بعد از آزمایش با استفاده از روشهای آماری قابل مقایسه است.
معایب:
اگر دانش آموزان هنگام ورود به آن اطلاعات کمی یا چیزی از موضوع برنامه بدانند ، قبل و بعد از تست اطلاعات مفیدی ارائه نمی دهد.
تصمیم گیری در مورد چگونگی تدوین مقدمات و ارزیابی های مقایسه ای معنی دار دشوار است ، زیرا ممکن است پیش آزمون آنقدر اساسی باشد که هر یادگیری اضافی می تواند به عنوان رشد یا ارزش افزوده تلقی شود.
اگر ارزیابی مبتنی بر برنامه درسی کاملاً ساختار یافته باشد که در آن اهداف به صورت منظم به کلیه دوره ها آموزش داده شده و به آنها رعایت شود ، ممکن است نمایش علل ارزش افزوده یا ارتباط بین نتایج پس آزمون دشوار باشد. با دوره های خاص در برنامه درسی.
نمونه سوالات زبان انگلیسی پایه دهم |
دانلود فایل(word) دانلود فایل(pdf) |
درباره این سایت